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Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Di 25. Mai 2004, 20:26
von TruNeo
nice work , looks great ! but how do u get the cold air to your airintake ??? and what is this behind ur handbrake ?!? :?:

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Di 25. Mai 2004, 21:01
von Zero
TruNeo hat geschrieben: and what is this behind ur handbrake ?!? :?:
das ist n druckzylinder ausm zubehör hatt das wohl anstelle vom seilzug verbaut!

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Di 25. Mai 2004, 21:03
von TruNeo
achso , man lernt nie aus ;)

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Di 25. Mai 2004, 22:35
von Ole
hat wer mehr infos zu soner handbremse?

MFG sven

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Mi 26. Mai 2004, 08:15
von Drake
Ist aus dem Rennsport und gibts bei Sandtler, Timms usw...

In Deutschland illegal.

Die Handbremse wirkt halt nicht mehr über Seilzüge sondern hydraulisch auf den normalen Kolben. Das bedeutet das du den ganzen Topf hinten leer machen kannst (wobei ich es dann allerdingswitzlos finde eine Bremse mit schweren Topf zu verbauen...).

Gruß
Robert

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Mi 26. Mai 2004, 21:49
von Anonymous
TruNeo hat geschrieben:nice work , looks great ! but how do u get the cold air to your airintake ??? and what is this behind ur handbrake ?!? :?:
Thanks

The air of intake is absolutely cold with this system. I have tune the normal plastic grill behind the filter.

The battery take place in the trunk. It's a Twingo battery with a weight of only 7,5kg.

For the handbrake, it's a full hydraulic system with an adjustable pressure restrictor like the race system.

It's very effective in the straight corner!!! 8)8)8)8)

The use of this car is mainly on the track, not on the road.

There is also an short ratio F20 gearbox with a Quaife differential, it's realy amazing to drive with it. It's a new car!!!

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Mi 26. Mai 2004, 23:47
von Ole
hi!

do u have some pictures of the whole car? sounds interesting such a tigra "for racetrack use only" ;)

mfg sven

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Do 27. Mai 2004, 16:21
von Anonymous
was das fürn geiler blauer lack ?

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Do 27. Mai 2004, 20:30
von Anonymous
Ole hat geschrieben:hi!

do u have some pictures of the whole car? sounds interesting such a tigra "for racetrack use only" ]

Sorry but the exterior is not finish yet.

But at the end there is a "MS Design-like" body kit in fiberglass with a home made full carbon bonnet.

You can find some exterior picture on my web site: http://www.tigra.fr.fm
OsiRis2k hat geschrieben:was das fürn geiler blauer lack ?
I have choosen the "Ardenblau" of the OPC model's

Re: 20XE Conversion [pictures inside]

Verfasst: Do 27. Mai 2004, 20:32
von Shaft
Isma_8 hat geschrieben:
OsiRis2k hat geschrieben:was das fürn geiler blauer lack ?
I have choosen the "Ardenblau" of the OPC model's
It's a great colour... 8)

Keep on working, we're waiting for more pictures...